1000 MILES ADVENTURE 2023

DÍL PRVNÍ: PŘED STARTEM

Po dvou letech se náš závodník Milan Hanyk do třetice vydal na jeden z nejdelších a nejobtížnějších bikepackingových závodů v Evropě – na 1000 mil. Závod vede mezi nejzápadnějším bodem Česka a nejvýchodnějším bodem Slovenska. Po roce se střídají směry. V roce 2019 jako nováček všechny překvapil výkonem a dosud nepřekonaným rekordem na trase V–Z. Na rok 2020 měli pořadatelé záměr k desátému výročí udělat trasu 2020 mil (tedy tam i zpět), ale covid jej neumožnil zrealizovat. V roce 2021 vše vypadalo nadějně, výroční trasa byla připravena, ale dva dny před startem Slovensko uzavřelo hranice 😒. Závodníci i s Milanem absolvovali kolečko pouze po České republice v klasické délce 1000 mil. V roce 2022 se jelo po dlouhé pauze ze Slovenska do Česka, a teprve letos se měl záměr 2020 mil uskutečnit. A my byli u toho! Dáváme slovo Milanovi:

Po první účasti jsem okamžitě začal přemýšlet o tom, jak posunout čas/rekord i na zpáteční cestě. Na Slovensku je situace komplikovanější – slovenská chráněná území mají svoje „návštěvní“ hodiny, nesmí se v nich z důvodu bezpečnosti být přes noc. Medvěd je časté téma… Organizátoři na to reagují a po trase jsou vytyčeny úseky, kde není možné se pohybovat v nočních hodinách. To hodně nabourává jakékoliv plány. Každopádně jsem vzal mapu, kalkulačku, Stravu, výsledky předchozích let a počítal. Kritickým bodem se ukazuje být hned začátek Slovenska po přebrodění Váhu a potom zákaz před Hřešnou.

Přípravám na závod jsem obětoval v podstatě celý rok. Neúčastnil jsem se jiných závodů (měl jsem strach z pádu a nemocí). Mnohem více hodin jsem strávil na trenažéru, který se ukázal být časově hodně efektivní. Čas je komodita důležitá při závodě, ale i před ním. Na přípravu jsem totiž nebyl sám, kupičky připraveného materiálu mi pravidelně přerovnával jedenapůlletý syn. Velkou podporou mi byla i žena, která se nejvíc těšila, až konečně přestanu mlít o Mílích a skutečně odjedu 😄. Zároveň je i autorkou myšlenky: „Dojeď, ať to stojí, co to stojí, nechci poslouchat, že jsi do cíle 2020 mil nedojel jen kvůli nějaké závadě. A do cíle na Slovensku nejedeme, musíš se vrátit 😄!“

Chvíli jsem zvažoval vzít MONDRAKER Podium fulla, ale nakonec jsem se rozhodl zopakovat účast na pevňákovi. Výbavu jsem vzal víc podobnou té z roku 2019 a začal se těšit na poslední týden před startem. To jsme dostali aktuální trasu a mohl jsem dodělat plán. Nová trasa byla honbě za rekordem hodně příznivá, třeba jsme letos byli ušetřeni mnohakilometrového natřásání v kořenech kolem Flájského plavebního kanálu. Předpověď počasí se týden před startem začala vyjasňovat a deště v podstatě minimálně na první dny až týden nehrozily na celé trase. Posílám si balíček s pár náhradními díly a jídlem do CP2 do Františkova (500 mil), stejně tak i do Nové Sedlice (1 000 mil). A pak tři balíčky s jídlem do různých Z-Boxů na trase – pravidla nám toto umožňují. Mílař sice sežere cokoliv, ale dá mu „cokoliv“ to, co tělo potřebuje? Věřil jsem tomu, že pečlivěji vybraná strava a doplňky můžou být ten správný gamechanger.

Nedílnou součástí přípravy bylo i znát trať a jezdit na biku. „Jezdit na biku?“ ptáte se. Ano, já totiž běžně trénuju na silničce a při účasti 2021 jsem na MTB seděl po mnoha měsících až den před startem… S rodinou jsme si na přelomu května a června udělali dvoutýdenní roadtrip (a biketrip) po trase Mílí. Po cca 80–120km úsecích jsem si projel trať od Klínovce až po cca Poprad. Já vždy několik hodin na kole po trase, žena s malým autem a pak ubytování a společně strávený čas.

Ještě pohled do startovky, protože na trase nebudu sám. Máme tu Tomáše Fabiána a Tomáše Novotného, kteří, kde se objeví, bojují o vítězství. Michala Ozogána, který dal přípravě maximum a nebojí se svoje postřehy a ambice zveřejnit na blogu. S Michalem jsme trochu duchovně spříznění, protože spoustu nápadů máme nezávisle na sobě stejných 😃. Potom tu je řada borců, které zatím tolik neznám, ale závod je ukázal v nejlepším světle.

Takže se vydáváme do Hranic v Čechách, kde vše v neděli 2. 7. v 15.00 odstartovalo. Dostali jsme tracker na sledování, symbolické rolničky na plašení medvědů, připnuli startovní číslo a tradáá… Více si přečtete příště.