BIKE CHECK – Mondraker Podium RR X01 29 model 2019

Máme možnost jako první tým reálně jezdit novinku pro příští rok – a to nové PODIUM v CZ verzi. Konkrétně ho úspěšně driluje náš Kuba Mokrý, který vytvořil představení z jeho měsíčních zkušeností s ním.

Pojďme si přiblížit našeho krasavce ve fotkách (mimochodem omluvte ty ne úplně povedené oblepené fólie po rámu – přeci jen chci, aby mi kolo zůstalo bez škrábanců 😀 ).
Tento super bike je chladnokrevný závoďák / super rychlý hardtail s reálnou váhou 9,3kg – ano přesně tolik váží ve vel. M to, co níže na fotkách uvidíte a to vč. pedálu a košíku.

Kuba oproti sériové výrobě udělal na kole několik drobných změn. Má tam své sedlo oproti základnímu modelu (přeci jen tohle kolo si hledá cílovou skupinu u lidí, kteří na kole tráví více času než jen výlet s rodinou po cyklostezce –> očekává se, že každý ví, co jeho pozadí chce a podle toho si sedací ústrojí hýčká 🙂 ).
Dále tam má svoje zapletená kola DT SWISS 240 s ráfky CREST o váze 1420g. Nicméně ty sériově dodávané rozhodně stojí za zmínku! Jsou to DT SWISS 1501 Spline o šíři 25mm. Nehledejte v nich žádná těžítka, ale naopak nejlepší „kovový“ model od DT SWISS s váhou 1520g. 
Poslední změna je ta, že si vyměnil karbonové kliky SRAM X01 za kliky SRAM XX1 s QUARQ wattmetrem. Prostě pódiové pozice si žádají precizní přípravu s čísly.

Podium? Ano toto kolo na něj opravdu má. Dokonce má již 1 za sebou na Kole pro život.

Vidle FOX Factory Kashima. Ano skutečně již v základu.

O rychlost se stará SRAM – provedení X01 šaltr v kombinaci s GX kazetou a páčkou řazení dává velmi slušnou úroveň. Chodí to perfektně.

Aerodynamické provedení rámu, skvělá manipulace s kolem v technických pasážích, integrovaný představec podtrhává perfektní vzhled a opakováním k matce moudrosti: díky integrovanému představci nikdy nedojde k „zamčení“ řidítek, následné díře v rámu a navíc je skvělým „odkládátkem“ hrudi a brady do sjezdu :-). Délky představců je možné vyměnit. Jiný sklon už by musel být řešen „klasickým“ představcem, ale ten už by tak skvostně pochopitelně nevypadal… Každopádně díky reálným zkušenostem z měření správného nastavení posedu víme, že sklon a délka představce má minimální vliv na styl šlapání vašich nohou – to ovlivní především umístění kufrů, typ (šíře) – výška – offset sedla, tretry,… Ale to už je na jiný článek.

Sice toto kolo v Novém městě ještě nezávodilo, ale na spodní rámové trubce už si o něm přečtete. Najdete zde všechny zastávky SP XCO 2018.

 Pohled zezadu, ten uvidíte nejčastěji pokud toto kolo potkáte.

Nakonec váha kola v sériovém osazení (bez pedálů a košíku) ve vel. M = 9,1kg (skutečně váženo). Každá velikost rámu dává rozdíl cca 100-150g.

Pokud Vás tohle kolo láká – zde máte možnost ho otestovat.
Pokud jste dál a láká Vás ho koupit – zde jsou autorizované kamenné prodejny. Případně nás kontaktujte, poradíme Vám 🙂
Pro závodníky je možno využít tzv. Racing programu